بسم الله الرحمن الرحیم

گفتم : تا حالا در مورد اینکه دین اسلام  چرا چند همسری مردها و ازدواج موقت رو اجازه داده فکر کردی ؟

گفت : نه ولی می دونم بعضیها نسبت به این جوز چیزها تو دین اسلام خیلی اعصابشون خورده

گفتم : تو حدیث هست که مردم دشمن چیزهایی هستن که نمی شناسن

گفت : حالا این حدیث چه ربطی به بحث ما داره؟

گفتم : اونایی که با چیزهایی مثل چند همسری مردان و ازدواج موقت تو اسلام مشکل دارن  به خاطر اینکه با فلسفه و فائده ی اینها آشنا نیستن

گفت : حالا مثلا چه فائده ای داره ؟

گفتم : درسته که توی همه ی دینها و مرامها اصل بر تک همسریه ، ولی خب بعضی ها  شرایط ازدواج رو ندارن ، بعضی ها هم ازدواج کردن ولی همه ی نیازهاشون برآورده نمی شه ، پس می بینی که اجبار به تک همسری اونم به شکل ازدواج دائم جوابگوی نیازهای همه افراد جامعه در این زمینه نیست

گفت : نیست که نیست ، خب این جور افراد یه کم تحمل کنن ، حالا مگه چی می شه؟

گفتم : حالا ما گفتیم ، اونا هم تحمل کردن       

گفت : منظورت چیه؟

گفتم : خب ما مثلا می گیم هیچ کس دزدی نکنه ، ولی به هر حال یه عده مرتکب این کار می شن ، جامعه ای که مسئولینش عاقل باشن باید برای این جور موارد فکری بکنه وگرنه دودش تو چشم خیلی ها می ره ، توی غرب هم که این قدر بر تک همسری به شکل ازدواج دائم تأکید می کنن ، برای این جور چیزها یه فکرهایی کردن

گفت : مثلا چه فکری؟

گفتم : اونا می گن بالاخره عده ی زیادی ازاینهایی که شرائط ازدواج ندارن یا تک همسری جوابگوی نیازهاشون نیست اگر ما فکری به حالشون نکنیم پنهانی کارهایی انجام می دن و این باعث مشکلاتی می شه ،  مثلا اینکه بیماریهای زیادی از این راه شیوع پیدا می کنه ، و همینطور بچه هایی که معلوم نمی شه پدر و مادرشون کی هستن زیاد می شن ، اونا اومدن برای رفع این مشکلات مراکزی ایجاد کردن که یه عده ای از زنها اونجا هستن برای هیمین کارها اونم با کارت بهداشت تا همه چیز بهداشتی باشه و معلوم هم باشه که کیا اهل این کارها هستن ، بچه ای هم اگر پاش اومد وسط معلوم باشه ماله کیه

گفت : یعنی شما می گی کار درستی می کنن ؟

گفتم : نه ولی اونا به خیال خودشون خواستن مشکل رو اینجوری حل کنن یا از اثرات نا مطلوبش کم کنن ، اونی که من می خوام بگم اینه که دین اسلام برای رفع این مشکل راه بهتری قرار داده یعنی اجازه چند همسری به مردان و ازدواج موقت ، خوبی این دو تا علاوه بر خوبی های زیاد دیگه ای که دارن اینه که دیگه اون حالت زشت و نفرت انگیز مراکز خاص توی غرب رو  نداره

گفت : حالا چرا دین اسلام فقط به فکر مردها بوده و فقط مشکل مردها رو حل کرده ؟

گفتم : ازدواج موقت که فقط برای مردها نیست

گفت : چند همسری رو چی می گی که فقط مخصوص مردهاست؟

گفتم : به خاطر اینه که نیاز مردها با زنها فرق می کنه ، نیاز مردها آشکاره ، ولی نیاز قریب به اتفاق زنها پنهانه و جز در حالات خاصی آشکار نمی شه

گفت : از کجا این حرفا رو می زنی؟

گفتم : اولا اینکه مشکل سرد مزاجی پیش زنها تقریبا یه چیز همگانیه در حالی که تو مردها اینطور نیست ، ثانیا تا حالا شنیدی که توی اون کشورهایی که از اون مراکز خاص هست ، یه مرکز هم دایر کنن که توش یه عده مرد باشن برای مراجعه زنها ، این خودش نشون می ده همه قبول دارن وجود این نیاز در مردها مشکل ساز تره تا زنها